Siapa saya??

Saya juga seperti anda mengalami masalah kegemukan, dan sentiasa berusaha untuk kurus..bertahun2 saya cuba kurangkan berat badan, tapi tak berjaya. impian saya untuk kurus telah menjadi kenyataan bila terjumpa "Diet Atkins". cubaan pertama saya selama
Seminggu turun 5 kg,

menguatkan lagi semangat saya untuk teruskan diet ini. 2 bulan pertama saya berjaya membuang 22kg, & lagi 8kg utk 2 bulan berikutnya.hasilnya 30kg selama 4 bulan.

Saya kongsi caranya disini -- Diet Atkins -- ,& buktinya --Sebelum & Selepas--
oleh kerana saya tidak berkesempatan untuk menjawab soalan,
saya telah menubuhkan -- Kelab Diet Atkins -- untuk kita semua berkongsi ilmu disana, anda boleh request sebagai ahli. Segalanya percuma.

"Manusia yang gagal akan cuba sedaya upaya mencari seribu alasan untuk berubah, namun manusia yang berjaya akan mencari seribu cara untuk melakukan perubahan. Seribu cara itu mungkin sudah ada di depan mata anda, namun tanpa komitmen dan keazaman dalam diri anda sendiri, perubahan itu pasti tidak akan berlaku"


Khamis, 4 Ogos 2011

Makanan yang boleh & xboleh dimakan di bulan puasa - diet menu

boleh
1.telur
2.ayam panggang, goreng, bakar
3.daging bakar
4.sayur-sayuran hijau
5.sate - jgn manis sgt
6.air kosong
7.air teh limau tanpa gula
8.semua jenis organ dalaman ayam dan daging

xboleh
1. kurma = manis.
2. semua jenis air manis
3. nasi <--banyak carb yg berpotensi menjadi lemak
4. kueh - segala yang bertepung
5. semua jenis buah-buahan

ok, susah?  kalau rasa x mampu, cuba elakkan air manis dan nasi pun jadi la, yang lain2 tu, ambil la sikit2 sekadar merasa. ye la..bulan puasa ni mesti teringin nak makan macam2 kan.tapi pastikan makan sebelum jam 8 malam.jgn ikut nafsu, sbb bulan pose ni kita makan sikit pun dah kenyang sebenarnya. minum air banyak2, paling kurang pun 2 botol air mineral 1.5 liter = 3 liter. time sahur tu cuba la minum 1.5 liter air + ayam ke, telur ke. jgn risau nak makan berapa banyak pun, janji no card!!

menu berbuka bici hari ini = sup campur, mertabak ayam(mici belanja), kueh 3 ketul, serunding daging sket.

7 ulasan:

Kehelan berkata...

kurma adalah sunnah nabi... mari kita gali apa hikmahnya makan kurma semasa bersahur dan berbuka...

Bicikut berkata...

makan la sebiji dua, kurma carb dia 6g sebiji. sehari leh makan dalam 3 biji kalau nak kekalkan 20g carb ke bawah.

Ummi Ammar berkata...

orait bici.. akan kami cuba..

Suhana berkata...

sy makan 1 biji kurma utk sahur dn buka

Bicikut berkata...

tu sudah memadai,hehehe. kalau rase makan manis, minum air banyak2 ok

Tanpa Nama berkata...

Boleh tak makan ketam ketika bulan ramadan?

Bakrie Hanafiah berkata...

Xkn nk tngglkn kurma..sunnah nabi mst byk khasiatnya....dlu masa sahur amal minum susu tambh sikit madu..alhamdulillah..prot kurang skit rasa perit...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tempoh Diet

LilySlim Diet days tickers