Siapa saya??

Saya juga seperti anda mengalami masalah kegemukan, dan sentiasa berusaha untuk kurus..bertahun2 saya cuba kurangkan berat badan, tapi tak berjaya. impian saya untuk kurus telah menjadi kenyataan bila terjumpa "Diet Atkins". cubaan pertama saya selama
Seminggu turun 5 kg,

menguatkan lagi semangat saya untuk teruskan diet ini. 2 bulan pertama saya berjaya membuang 22kg, & lagi 8kg utk 2 bulan berikutnya.hasilnya 30kg selama 4 bulan.

Saya kongsi caranya disini -- Diet Atkins -- ,& buktinya --Sebelum & Selepas--
oleh kerana saya tidak berkesempatan untuk menjawab soalan,
saya telah menubuhkan -- Kelab Diet Atkins -- untuk kita semua berkongsi ilmu disana, anda boleh request sebagai ahli. Segalanya percuma.

"Manusia yang gagal akan cuba sedaya upaya mencari seribu alasan untuk berubah, namun manusia yang berjaya akan mencari seribu cara untuk melakukan perubahan. Seribu cara itu mungkin sudah ada di depan mata anda, namun tanpa komitmen dan keazaman dalam diri anda sendiri, perubahan itu pasti tidak akan berlaku"


Sabtu, 20 Ogos 2011

Kaitan beras dan penurunan berat badan

 
Bukan nak cite pasal beras yang dimakan, atau jenis beras..hehehe..
ok.. ceritanya macam ni...korang mesti selalu gi shoping barang dapur kan? mesti selalu beli beraskan?
ada 5kg, 10 kg. berat tak nak angkat beras 10kg tu...macam tu juga la berat badan kita
kalau dapat buang 10kg pun dah bersyukur sangat, kalau 20kg? cuba angkat 2 beg beras 10kg, hahaha macam tu la kaki kita duk menanggung lebihan berat badan kita, kesian.. walaupun 10kg korang turun, nampak macam sikit, hakikatnye cuba lah angkat berat 1 beg beras 10kg tu, ape rasa?berat kan? so...jangan putus asa..

lagi satu cara kalau nak calculate, nak merasai berat yg kita dah hilang, cuba angkat botol mineral 1.5 liter, 1.5 liter lebih kurang 1kg ++, so kalau korang dah hilang berat 2kg, cuba angkat 2 botol mineral 1.5L tu. berat tak?
dari situ korang leh perasan, walaupun berat korang kurang sikit, usaha korang x sia2...

macam aku, hari2 aku angkat dumbell 20kg.. memang rasa berat sgt, skrg berat badan aku dah kurang 29kg, kekadang aku duk bayangkan, macam mana la dulu kaki aku mampu menahan 29kg berat tu. maknanya dulu aku berjalan seperti mengangkat 29kg beras, fuhhh memang tak sanggup. kekadang kite susah nak rasa badan kite bertambah berat, sebab otot kita sentiasa suaikan diri dengan berat badan kita.
kesimpulannya...walau pun turun 5kg, tu dah dikira banyak penurunan berat badan kita...
aku wat topic ni supaya korang x putus asa! harap korang faham dengan ayat2 aku yang lintang pukang ni,hehe.

8 ulasan:

Orked_Ungu berkata...

thanks bici..memang betul tu..tapi kadang-kadang terasa putus asa bila cuma beberapa ratus gram je yang berkurangan..buka blog ko ni aku pun terus semangat balik...

Tilot berkata...

btol sgat bici.. apa2 pun...jgan ptus asa!

aullea berkata...

tetiba mcm terkedu jap baca entry ni..

terus bersyukurrrr berat dah hilang wpun sikit..

thankssssssssss bicii

Bicikut berkata...

haa apa lagi,cuba la angkat apa2 barang yang sama berat dgn berat korang yang dah hilang tu,berat x? Hehe

Bicikut berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
MushroomCute@Mariea berkata...

Betul2...idea ni Mush pon dpt masa tgok the Biggest Loser. Diorg aplikasikan cara ni untuk sedarkan peserta...

Khadijah Zawawi berkata...

Tq bici..rase lebih bersemangat..

Khadijah Zawawi berkata...

Tq bici..rase lebih bersemangat..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tempoh Diet

LilySlim Diet days tickers