Siapa saya??

Saya juga seperti anda mengalami masalah kegemukan, dan sentiasa berusaha untuk kurus..bertahun2 saya cuba kurangkan berat badan, tapi tak berjaya. impian saya untuk kurus telah menjadi kenyataan bila terjumpa "Diet Atkins". cubaan pertama saya selama
Seminggu turun 5 kg,

menguatkan lagi semangat saya untuk teruskan diet ini. 2 bulan pertama saya berjaya membuang 22kg, & lagi 8kg utk 2 bulan berikutnya.hasilnya 30kg selama 4 bulan.

Saya kongsi caranya disini -- Diet Atkins -- ,& buktinya --Sebelum & Selepas--
oleh kerana saya tidak berkesempatan untuk menjawab soalan,
saya telah menubuhkan -- Kelab Diet Atkins -- untuk kita semua berkongsi ilmu disana, anda boleh request sebagai ahli. Segalanya percuma.

"Manusia yang gagal akan cuba sedaya upaya mencari seribu alasan untuk berubah, namun manusia yang berjaya akan mencari seribu cara untuk melakukan perubahan. Seribu cara itu mungkin sudah ada di depan mata anda, namun tanpa komitmen dan keazaman dalam diri anda sendiri, perubahan itu pasti tidak akan berlaku"


Selasa, 11 Oktober 2011

Boleh ke diet dengan cara berlapar

Dah sebulan bici cuba diet dgn cara mkn sekali sehari, malam tak makan, keputusannya...TIADA PENURUNAN..penat je berlapar :(

Dua hari ni start diet atkins balik..sarapan telur, tghari mkn ayam or ikan, petang sup ayam..baru nampak penurunan :) KESIMPULANNYA = DIET DENGAN CARA TAK MAKAN ADALAH SALAH DAN SUSAH TURUN..

sebab kita memerlukan tenaga untuk membakar lemak2 kita. mkn byk protein untuk membakar lemak-lemak, elak carb supaya tenaga diambil dari lemak..bukan dari carb..

 paling penting adalah sarapan :)
elak carb dan gula!!

p/s: mana ilang habis geng2 diet?

12 ulasan:

CIK TOM berkata...

ye betul..xleh diet tahan lapar..nanti badan takde tenaga utk bakar lemak..

Tanpa Nama berkata...

bici makan telur bape biji pg?
slalunye pg bici mnum air byk mner?

tinta hatiku berkata...

Setuju!!!

Diet lain susah nak turun, lapar dan kena banyak bsenam.

Atkin - BOLEH makan (kecuali karb. dn kalori, tak payah berlapar dn senaman kurang pon takper...

Bicikut berkata...

makan telur dua biji pagi, makan je berapa banyak..sampai kenyang..

tinta - betul tuuuuuuu

myoliza berkata...

hi,..geng,..posting yg bagus....akak masih ade nii...skrg akak semua mkn,..huhu,..kurang pantang,..tapi sifir diet dh tau dah,..kitalah apa yg kita makan,...yg penting ukur dgn metabolisma badan sendiri,..eat healthy, u will lost naturally. ;D

HaLiMaTuN SaAdIaH berkata...

geng diet yang lain nak masuk geng pasrah kot...hehehhe (aku lah tu)

ehm memang susah nak kurus tapi tak susah nak gemuk...haih..

Tanpa Nama berkata...

kak mici,, saya nak tnya... kalau makan telur banyak2 pon xpe ek??? i mean lau makan telur seharian??? p air byklah saya minum... n lagi satu tahu putih tu leh makan??? sila balas ek??? saya nak diet gak... nak kurus... nak pakai baju cantik2 supaya xselebeh.. hahahha

Bicikut berkata...

Diet mkn telur?? yup memang paling berkesan.. mkn telur byk2 xpa. coz semua diproses. coz kite x mkn benda lain. try la diet telur. minum air byk2. mkn je semua bahagian telur tu

Tanpa Nama berkata...

bici... bkn telur high cholesterol kh? btul kh berkesan kalau makan byk2?

sy betul2 nak slim hehe.. skrg 75kg... target nak trun 62kg dalam masa 2 bulan..ok x?

Bicikut berkata...

Klu diet atkin..walau mkn telur byk2. kolestrol xkan naik.malah lg kurang. 10 kg 2 bulan ok sgt2

Tanpa Nama berkata...

thank you support me bici! kalau awak boleh, why not me kan? hehehe

Bicikut berkata...

yup...awak bleh!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tempoh Diet

LilySlim Diet days tickers