Siapa saya??

Saya juga seperti anda mengalami masalah kegemukan, dan sentiasa berusaha untuk kurus..bertahun2 saya cuba kurangkan berat badan, tapi tak berjaya. impian saya untuk kurus telah menjadi kenyataan bila terjumpa "Diet Atkins". cubaan pertama saya selama
Seminggu turun 5 kg,

menguatkan lagi semangat saya untuk teruskan diet ini. 2 bulan pertama saya berjaya membuang 22kg, & lagi 8kg utk 2 bulan berikutnya.hasilnya 30kg selama 4 bulan.

Saya kongsi caranya disini -- Diet Atkins -- ,& buktinya --Sebelum & Selepas--
oleh kerana saya tidak berkesempatan untuk menjawab soalan,
saya telah menubuhkan -- Kelab Diet Atkins -- untuk kita semua berkongsi ilmu disana, anda boleh request sebagai ahli. Segalanya percuma.

"Manusia yang gagal akan cuba sedaya upaya mencari seribu alasan untuk berubah, namun manusia yang berjaya akan mencari seribu cara untuk melakukan perubahan. Seribu cara itu mungkin sudah ada di depan mata anda, namun tanpa komitmen dan keazaman dalam diri anda sendiri, perubahan itu pasti tidak akan berlaku"


Isnin, 12 September 2011

4 Fasa Atkins yang anda perlu tahu

Ada 4 Fasa Atkins :
Fasa 1 : Induction (Induksi/Pengenalan) download MENU
Fasa 2 : Ongoing Weight Loss [OWL] (Susut Berat Badan Berterusan)
Fasa 3 : Pre-Maintenance (Pengekalan Awal)
Fasa 4 : Lifetime Maintenance (Kekal Seumur Hidup -gempak jer bunyinya kan)



Prinsip ini dari diet Atkins 'adalah bahawa, dengan menyekat karbohidrat, tubuh kita dipaksa untuk membakar lemak yang disimpan, bukan karbohidrat untuk bahan bakar.
 
Diet Atkins 'mempunyai empat tahap induksi rancangan karbohidrat, penurunan berat badan yang sedang berlangsung, pra-rawatan dan penjagaan seumur hidup. Dengan bantuan dari empat tahap, anda boleh mengurangkan serta menjaga berat badan anda sepanjang hidup anda.
 
Induksi - fasa 1:
fasa ini berlangsung selama dua minggu, pada akhir yang anda boleh mendapatkan hasil yang signifikan. Hal lain adalah bahawa, dalam rancangan diet anda boleh mula pada salah satu fasa. Namun disarankan untuk memulakan dengan induksi. Apabila anda memotong kembali pada karbohidrat anda secara signifikan dalam fasa ini, anda akan melompat memulakan program penurunan berat badan anda. Pada tahap ini, hanya 20 gram karbohidrat yang dibenarkan dan oleh itu berat badan anda adalah signifikan. Apabila anda secara drastik mengurangkan karbohidrat tubuh anda bergeser ke gigi tinggi dan mula membakar lemak. Hal ini memerlukan waktu sekitar 48 jam untuk berlaku dan anda mungkin merasa lapar dan jengkel untuk tiga-empat hari pertama. Tapi jangan bimbang, akan selepas mula lemak anda mendapatkan ditukar menjadi bahan bakar, anda akan merasa segar bugar. Induksi akan memperkuatkan sistem kekebalan tubuh anda dan juga meningkatkan kesihatan kita jangka panjang.

Induction ialah peringkat terpenting sekali dalam Atkins Diet kerana ia adalah tapak permulaan kepada corak pemakanan yang berbeza daripada apa yang pernah anda lalui selama ini. Induction sebaik-baiknya dilakukan selama 2 minggu (paling kurang) dan boleh diteruskan selama 6 bulan sehingga 2 tahun, mengikut keadaan kesihatan dan berat badan anda. Yang pasti, lagi berat badan anda atau lagi susah untuk anda menghilangkan berat badan (atau kedua-duanya sekali), lagi lama anda patut berada pada tahap Induction.

You may choose to stay in Induction if . . .
• You still have more than 30 pounds to lose. You should stay in Induction for now if . .
• You still have a large amount of weight to lose.
• You’re still struggling with carb cravings
• You’ve not been fully compliant with Induction.
• You still have elevated blood sugar or blood pressure levels.

• Your weight loss is slow and you aren’t physically active.TERUSKAN INDUCTION...!
 
Berlangsung Weight Loss (OWL) tahap 2:
  Pada fasa ini, laju penurunan berat badan melambat ketika anda menambah kaya karbohidrat gizi untuk diet anda. Selama tempoh ini, anda akan meningkatkan keupayaan badan anda untuk membakar lemak serta memahami tubuh anda lebih baik. Anda akan menemui jumlah yang tepat dari karbohidrat yang anda boleh mengambil dan masih menurunkan berat badan. Tubuh anda juga akan mempersiapkan diri untuk pengurusan berat badan kekal. Jumlah karbohidrat yang boleh anda makan meningkat menjadi 25 gm pada hari untuk minggu pertama dan meningkat dalam tempoh lima ansuran gm selama beberapa minggu ke depan. Jika berat badan anda adalah signifikan, anda boleh meningkatkan asupan karbohidrat anda. Seseorang harus pada OWL sampai dia berada dalam tiga-lima kg berat tujuan mereka.
 
Pra-rawatan - (tahap 3):
Pra-rawatan adalah amalan yang dijalankan untuk rawatan seumur hidup. Pada tahap ini, anda cepat mendekati target anda. Selama anda terus menurunkan berat badan, anda boleh meningkatkan penjatahan mingguan anda daripada karbohidrat oleh lain gm 10. Anda akan berada di fasa ini sehingga anda mencapai tujuan anda dan tinggal di sana selama satu bulan. Tujuan utama di sini adalah untuk mencapai keadaan keseimbangan yang disebut Atkins 'Karbohidrat Equilibrium (ACE). ACE adalah tingkat individual asupan karbohidrat mana anda tidak mendapat atau menurunkan berat badan.
 
Lifetime penyelenggaraan fasa 4:
Pada fasa ini, anda harus fokus pada ACE individu dan berusaha untuk tetap berada dalam dua kg berat badan ideal anda untuk sisa hidup anda. Dengan mengikuti rencana makan yang masuk akal, anda mendapatkan tenaga, kesihatan yang lebih baik dan kepercayaan pada diri sendiri.
Dengan mengikuti empat tahap, anda tidak hanya mencapai berat impian anda, namun juga mampu mempertahankan itu sepanjang hidup anda. Anda boleh mempelajari lebih lanjut tentang diet ini dengan membaca buku, Dr Atkins 'New Diet Revolution. Namun, seperti dengan diet yang lain, rancangan ini juga mempunyai pro dan kontra. Titik baiknya adalah bahawa diet ini mengesyorkan sukan sebagai sebahagian penting daripada program penurunan berat badan. Hal lain yang perlu dicatat adalah bahawa anda tidak boleh memulakan karbohidrat selepas anda menurunkan berat badan kerana hal ini akan mengakibatkan anda mendapatkan kembali semua yang telah hilang.
 
Para ahli perubatan menyarankan ibu hamil tidak boleh mengikuti program diet. Seperti diet ini sangat ketat, lakukan rujuk dengan doktor anda / ahli gizi untuk nasihat yang tepat.


15 ulasan:

Elis Escada berkata...

waa..berat saya dah naik 2kg :( so scary :(

syahirooAhmad berkata...

gua baru start semalam... :D

Bicikut berkata...

sedang mengkaji

rhyzal berkata...

aku xtau dh aku kt fasa ke brp. note kt atas tu pn aku x phm. hahaha

Tanpa Nama berkata...

ni guna google translate ke?

Bicikut berkata...

aa,tu pasal peninnnnnnnnn

anyss berkata...

Assalamualaikum,
terima kasih dengan perkongsian

Ayuzawa Azhar berkata...

Thank for the info.

Nak tanya, cara pemakanan untuk fasa 2, 3 dan 4 pula macam mana?

Lepas dah habis fasa 4, tak boleh makan macam biasa ke?

Kurang faham lah. Boleh jelaskan?

Zulyana Zolkefle berkata...

Boleh bg sy part DA utk ibu mnyusukan baby??sy kurang paham lah.

Noor hafizah Hamid berkata...

Terima kasih ats info ini. Berat sy 106kg. Harap² sy boleh lakukan.

QALEESYA ROSLAN berkata...

Nice info..utk ibu menyusu sesuai phase yg mna ya?

siti berkata...

tgh semangat teruskan diet atkin...

nak panduan lengkap semua menu, pantang-larang, tips atkins ni kan boleh tengok sini jugak; http://goo.gl/8boiYQ

Xprezzo berkata...

akan bermula pada hari esok..insha Allah.. current weight 90kg from 102kg..

Puteri Adelene Syazwina berkata...

saya nak tanya,bagaimana nak mulakan DA fasa 2? apa yang perlu dimakan pada fasa 2 ni? saya minta tolong sgt2,sbb saya sdg struggle utk turunkan berat badan saya ni.Fasa 1 saya dah lepas dh.tq

Noriza Juahir berkata...

Hai...saya ibu yang menyusukan anak...DA apa yg sesuai dgn saya?berat saya sekarang 59kg..tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tempoh Diet

LilySlim Diet days tickers