Siapa saya??

Saya juga seperti anda mengalami masalah kegemukan, dan sentiasa berusaha untuk kurus..bertahun2 saya cuba kurangkan berat badan, tapi tak berjaya. impian saya untuk kurus telah menjadi kenyataan bila terjumpa "Diet Atkins". cubaan pertama saya selama
Seminggu turun 5 kg,

menguatkan lagi semangat saya untuk teruskan diet ini. 2 bulan pertama saya berjaya membuang 22kg, & lagi 8kg utk 2 bulan berikutnya.hasilnya 30kg selama 4 bulan.

Saya kongsi caranya disini -- Diet Atkins -- ,& buktinya --Sebelum & Selepas--
oleh kerana saya tidak berkesempatan untuk menjawab soalan,
saya telah menubuhkan -- Kelab Diet Atkins -- untuk kita semua berkongsi ilmu disana, anda boleh request sebagai ahli. Segalanya percuma.

"Manusia yang gagal akan cuba sedaya upaya mencari seribu alasan untuk berubah, namun manusia yang berjaya akan mencari seribu cara untuk melakukan perubahan. Seribu cara itu mungkin sudah ada di depan mata anda, namun tanpa komitmen dan keazaman dalam diri anda sendiri, perubahan itu pasti tidak akan berlaku"


Jumaat, 1 Julai 2011

KETOSIS DAN KURUS, apa kena mengena?

copy dari blog dzul..

Kenape cerite lagi? sebab dah dijelaskan dalam bab 1 http://www.taknakgemuk.com/2010/01/bermulenye-satu-penurunan-berat-badan.html tapi masih ade yang tak faham...
selalu sangat aku cakap,menjerit atau menyanyi,bile kite dalam keadaan ketosis,baru lah badan kite berade dalam keadaan yang betul untuk diet...

jadi,nak berjaye dalam atkins kene berade dalam keadaan ketosis,tapi ape tuh ketosis?
aku cube mudahkan bagi korang semua senang faham ok?

KETOSIS adelah 1 proses dimane badan menggunekan LEMAK sebagai punca tenaga...asalnye badan kite menggunekan CARBOHYDRATES....

Bayangkan keadaan ni, kite sekarang ni gemuk...kenape gemuk? sebab banyak lemak dalam badan..nak kurus macam mane?mestilah dengan hilangkan lemak? macam mane nak buat tu kalau badan kite menggunekan CARBOHYDRATES sebagai punca tenaga...hanye CARBOHYDRATES yang akan dibakar dan lemak akan terbiar macam tuh saje..

Sebab tuh kite tukar badan kite drpd menggunekan CARBOHYDRATES sebagai tenage menjadi LEMAK sebagai tenage...jadi,tu la ketosis...bile kandungan CARBOHYDRATES kite rendah,badan akan mengesan kekurangan CARBOHYDRATES dan badan akan membakar LEMAK sebagai punca tenage.

aku ade tgk dalam national geographic atau discovery channel hari tu ,die cakap,lemak bukan dibakar,tapi mengecut..mungkin aku yang salah faham?

So,kene lah ikut rancangan makanan yang ade dalam bab 1 http://www.taknakgemuk.com/2010/01/bermulenye-satu-penurunan-berat-badan.html  iaitu pengambilan CARBOHYDRATES 20g saje sehari...then baru la dapat melalui proses ketosis...

sumber : http://www.taknakgemuk.com/2010/10/bab-29.html

nak test tahap ketosis = http://sd2nz.blogspot.com/2010/01/gunakan-ketones-strip-untuk-mengukur.html

1 ulasan:

myza berkata...

lemak mengecut tu maknanya sel2 lemak dlm bdn..sel lemak kalau ada 2 (bygkan 2bj bola) bila badan serap lebihan mknn x dibakar akan mnjadi sel lemak.so sel2 lemak akan bertambah n berkembang pesat..So kalau kita diet sihat.Sel2 ini akan berkurang n mengecil smula.semua org ada sel lemak ni wpun sikit perlu utk elak kesejukan n mngekalkans uhu bdn.just my 2 cent :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tempoh Diet

LilySlim Diet days tickers