Saya juga seperti anda mengalami masalah kegemukan, dan sentiasa berusaha untuk kurus..bertahun2 saya cuba kurangkan berat badan, tapi tak berjaya. impian saya untuk kurus telah menjadi kenyataan bila terjumpa "Diet Atkins". cubaan pertama saya selama
Seminggu turun 5 kg
menguatkan lagi semangat saya untuk teruskan diet ini. 2 bulan pertama saya berjaya membuang 22kg, & lagi 8kg utk 2 bulan berikutnya.hasilnya 30kg selama 4 bulan.

Saya kongsi caranya disini -- Diet Atkins -- ,& buktinya --Sebelum & Selepas-- oleh kerana saya tidak berkesempatan untuk menjawab soalan,
saya telah menubuhkan -- Kelab Diet Atkins (KDA) Malaysia-- untuk kita semua berkongsi ilmu disana, anda boleh request sebagai ahli. Segalanya percuma.

Pengikut

Rabu, 24 Oktober 2012

PENYAKIT & PUNCA GEMUK

Apakah bahaya Berat Badan Berlebihan dan kegemukan (obesiti)?
Ia boleh meningkatkan risiko:
  1. Penyakit jantung
  2. Tekanan darah tinggi 
  3. Diabetes
  4. Penyakit sendi
  5. Gangguan pernafasan
  6. Kolesterol yang tinggi

Ia juga boleh mengakibatkan masalah lain seperti :
  1. Penyakit pundi hempedu
  2. Kelesuan
  3. Kurang kesuburan (wanita)
  4. Mudah mendapat kecederaan
  5. Kanser
  6. Cepat  penat

Punca kegemukan:
Tenaga berlebihan yang tidak digunakan disimpan sebagai lemak dalam badan dan lama-kelamaan ia akan menyebabkan berat badan berlebihan atau gemuk. 

Punca-punca kegemukan.
  1. Makan berlebihan
  2. Kurang bersenam
  3. Gaya hidup yang tidak aktif dan cergas

1 ulasan:

Your Beauty Coach berkata...

harap dapat cepat kecilkan badan untuk sihat

www.sitinaimah.com