Mereka sudah berjaya

Siapa saya??

Saya juga seperti anda mengalami masalah kegemukan, dan sentiasa berusaha untuk kurus..bertahun2 saya cuba kurus, tapi tak berjaya. impian saya untuk kurus telah menjadi kenyataan dengan "Diet Atkins". cubaan pertama saya selama
Seminggu turun 5 kg,

menguatkan lagi semangat saya untuk teruskan diet ini. 2 bulan pertama saya berjaya membuang 22kg, & lagi 8kg utk 2 bulan berikutnya.hasilnya 30kg selama 4 bulan.

inilah caranya -- Diet Atkins -- ,& buktinya --Sebelum & Selepas--
oleh kerana saya tidak berkesempatan untuk menjawab soalan,
saya telah menubuhkan -- Kelab Diet Atkins -- untuk kita semua berkongsi ilmu disana, anda boleh request sebagai ahli. Segalanya percuma.

"Manusia yang gagal akan cuba sedaya upaya mencari seribu alasan untuk berubah, namun manusia yang berjaya akan mencari seribu cara untuk melakukan perubahan. Seribu cara itu mungkin sudah ada di depan mata anda, namun tanpa komitmen dan keazaman dalam diri anda sendiri, perubahan itu pasti tidak akan berlaku"


Ahad, 28 April 2013

13 Sebab berat anda tidak turun (ketika Diet rendah karbohidrat)


1. Anda Kehilangan Lemak, Tapi tidak perasan.

Jika anda menimbang setiap hari, maka akan ada hari di mana berat tidak turun.
Ia tidak bermakna bahawa diet tidak berfungsi. Ramai orang kehilangan banyak berat badan dalam minggu pertama, tetapi ia adalah kebanyakannya berat air.
Sudah tentu, kehilangan berat badan adalah tidak sama dengan kehilangan lemak.
namun anda boleh pastikan dengan melakukan senaman utk mendapat otot & kehilangan lemak.
Untuk memastikan bahawa anda kehilangan lemak. Gunakan pita pengukur untuk mengukur lilitan pinggang anda dan  peratusan lemak badan anda diukur setiap bulan atau bezakan dengan gambar. Ambil perhatian tentang ukuran pakaian. Jika pakaian anda longgar, maka anda ADALAH kehilangan lemak..
*ukur badan jika berat anda tidak berkurangan, kerana lemak masih dibakar walaupun berat tidak turun(tapi bukan tempoh yang lama/statik)


2. terlebih karbohidrat

Sesetengah orang lebih sensitif karbohidrat daripada orang lain.
Jika anda makan rendah karbohidrat dan tiada penurunan, maka anda perlu mengurangkan lagi karbohidrat.
dan hanya makan protein, lemak yang sihat dan sayur-sayuran berdaun hijau.
*mungkin badan anda sensitif terhadap karbohidrat, cuba kurangkan lagi pengambilan karbohidrat.


3. Anda tertekan Sepanjang Masa
Kita perlu memastikan bahawa badan kita berfungsi secara optimum dan bahawa persekitaran hormon kita adalah baik.
Mempunyai tahap stress yang tinggi boleh meningkatkan rasa lapar dan keinginan anda untuk makanan yang tidak sihat.
Jika anda ingin mengurangkan tekanan, cuba meditasi dan latihan pernafasan yang mendalam. Kurangkan gangguan seperti Facebook dan media berita, membaca lebih banyak buku sebaliknya.
*tekanan kronik boleh memberi kesan negatif terhadap hormon anda, membuat anda lapar dan mencegah anda daripada kehilangan berat badan.

4. Anda Tidak Makan Makanan berkualiti
Diet rendah karbohidrat bukan saja mengurangkan pengambilan karbohidrat.
Anda perlu elakkan makanan yang diproses.
makan daging, ikan, telur, sayur-sayuran dan lemak yang sihat untuk mengurangkan berat badan.
makanan diproses, bukan sesuatu yang anda boleh makan setiap hari.
Apa yang juga penting adalah untuk makan cukup FAT. Jika anda cuba untuk mengurangkan karbohidrat DAN lemak, anda akan rasa lapar.
Makan makanan protein yang tinggi,lemak yang sederhana adalah cara untuk mendapat ketosis, yang merupakan persekitaran yang optimum hormon untuk membakar lemak badan.
*Anda perlu makanan yang berkhasiat. Untuk mengurangkan berat badan, seperti daging, ikan, telur, lemak yang sihat dan sayur-sayuran.

5. Anda Makan Terlalu Banyak Kacang
Kacang adalah makanan sebenar, tidak syak lagi tentang itu.
tapi mempunya lemak sangat tinggi, badam sebagai contoh mempunyai kira-kira 70% daripada kalori sebagai lemak.
Secara peribadi, saya boleh makan satu beg kacang dan masih tidak merasa berpuas hati, walaupun yang satu beg mengandungi lebih banyak lemak dari yang kita perlukan.
Jika anda snek pada kacang setiap hari (atau lebih teruk lagi, mentega kacang), maka kemungkinan bahawa anda hanya makan terlalu banyak lemak.
*Kacang mempunyai kepadatan tenaga yang sangat tinggi dan mudah untuk makan terlalu banyak. Jika anda suka pada kacang, cuba elakkan.

6. Anda Tidak Cukup Tidur
Tidur adalah amat penting untuk kesihatan keseluruhan dan kajian menunjukkan bahawa kekurangan tidur berhubung kait dengan berat badan dan obesiti.
Kekurangan tidur boleh membuat kita berasa lapar. Ia juga akan menjadikan kita letih dan kurang bermotivasi untuk bersenam dan makan yang sihat.
Tidur adalah salah satu daripada faktor kesihatan. Jika anda sedang melakukan semua dengan betul tetapi masih tidak mendapat tidur yang betul, maka diet anda kurang berhasil.
Beberapa tips untuk meningkatkan tidur:
Elakkan kafein selepas pukul 2 petang.
Tidur dalam gelap.
Elakkan alkohol dan senaman fizikal dalam beberapa jam terakhir sebelum tidur.
Adakah sesuatu yang santai sebelum tidur, seperti membaca.
*Tidur adalah amat penting untuk kesihatan optimum. Kajian menunjukkan bahawa kekurangan tidur boleh membuat anda makan lebih banyak dan mempengaruhi berat badan.

7. Anda Makan Terlalu Banyak tenusu
Satu lagi makanan rendah karbohidrat yang boleh menyebabkan masalah bagi sesetengah orang adalah tenusu.
Sesetengah produk tenusu, walaupun rendah dalam karbohidrat, masih cukup tinggi asid amino dalam protein tenusu. Protein, seperti karbohidrat, boleh meningkatkan tahap insulin, yang mendorong tenaga ke dalam simpanan.
komposisi asid Amino dalam protein tenusu menjadikannya sangat kuat di spiking insulin. Malah, protein susu boleh spike insulin sebanyak roti putih.
Walaupun anda mungkin kelihatan bertolak ansur dengan produk tenusu-baik saja, makan mereka sering dan spiking insulin boleh memudaratkan adaptasi metabolik yang perlu dilakukan untuk mendapat manfaat sepenuhnya daripada diet rendah karbohidrat.
Dalam kes ini, elakkan susu, mengurangkan keju, yogurt dan krim. Butter adalah baik kerana ia adalah sangat rendah dalam protein dan laktosa dan oleh itu tidak akan kenaikan insulin.
*komposisi asid amino dalam protein tenusu menaikkan insulin. Cuba elak semua tenusu kecuali mentega.

8. Cara bersenaman tidak betul(atau tak senam langsung).
Anda TIDAK perlu bersenam dengan matlamat untuk membakar kalori.
Kalori yang dibakar semasa senaman biasanya tidak penting, Walau bagaimanapun, senaman adalah penting untuk kesihatan fizikal dan mental.
Latihan, dalam jangka masa panjang, boleh membantu anda mengurangkan berat badan dengan meningkatkan kesihatan metabolik anda, meningkatkan jisim otot anda dan membuat anda berasa hebat.
Tetapi ia adalah penting untuk melakukan senaman yang betul.
Angkat berat - ini akan meningkatkan persekitaran hormon anda dan meningkatkan jisim otot anda, yang akan membantu anda menurunkan berat badan dalam jangka masa panjang.
Selang latihan(intervel training) - melakukan selang intensiti yang tinggi adalah satu bentuk yang sangat baik kardio yang meningkatkan metabolisme anda dan meningkatkan tahap anda hormon pertumbuhan manusia.
Low intensity - menjadi aktif dan melakukan kerja-kerja intensiti rendah seperti berjalan adalah satu idea yang hebat. Tubuh manusia telah direka untuk bergerak, bukan duduk di kerusi sepanjang hari.
*jenis senaman memperbaiki persekitaran hormon anda, meningkatkan jisim otot anda dan membuat anda berasa hebat.

9. Anda Makan Terlalu Banyak Pemanis
Walaupun beberapa pemanis tidak mempunyai kalori, mereka boleh menjejaskan tahap selera kita.
Beberapa kajian menunjukkan bahawa pemanis tiruan boleh menjejaskan selera makan.
Selain itu, penggunaan pemanis tiruan dikaitkan dengan berat badan dalam jangka masa panjang.
Ini mungkin bergantung kepada individu, tetapi jika anda sedang makan banyak pemanis dan tidak kehilangan berat badan, maka anda mungkin perlu elakkan.
*Walaupun bebas kalori, pemanis tiruan boleh menjejaskan selera kita, dalam beberapa kes yang membawa kepada peningkatan bersih kalori secara keseluruhan.

10. Ubat ubatan
Terdapat ubat-ubatan tertentu yang dikenali untuk merangsang berat badan.cuba cari ubat lain.
Mungkin ada ubat lain yang ada yang tidak menyebabkan pertambahan berat badan.
Jika anda sedang melakukan semua dengan betul dan masih tidak mendapat keputusan, maka mungkin anda mempunyai beberapa masalah perubatan.
Banyak gangguan hormon boleh menyebabkan masalah berat badan, terutamanya hipotiroidisme.
Dalam kes itu, membuat temujanji dengan doktor anda. Jelaskan bahawa anda mempunyai masalah berat badan dan yang anda ingin untuk menolak apa-apa isu-isu perubatan.
*isu-isu perubatan dan ubat-ubatan tertentu boleh menyebabkan masalah berat badan. Berjumpa doktor untuk membincangkan pilihan anda.

11. Anda Sentiasa Makan
elakkan makan 4 jam sebelum tidur.
*Tidak ada manfaat yang terbukti untuk makan banyak makanan kecil sepanjang hari. Cuba makan lebih sedikit & beri masa badan utk membakar lemak..

12. Anda Sering menipu(cheat)
Bagi orang-orang yang dapat mengawal diri mereka, mungkin boleh ada waktu cheat day.
Bagi yang lain, terutama mereka yang terdedah kepada ketagihan makanan, kerap menipu mungkin mendatangkan lebih banyak mudarat daripada kebaikan.
Jika anda sering menipu ... sama ada dengan "menipu kecil" atau seluruh hari, maka ia boleh merosakkan diet anda.
1-2 hidangan menipu seminggu (atau satu hari menipu) akan menjadi berlebihan.
Jika anda tidak boleh untuk mengawal diri anda,mungkin anda mempunyai ketagihan makanan. Dalam kes itu, benar-benar mengeluarkan makanan ringan dari kehidupan anda mungkin idea yang baik.
*Sesetengah orang boleh makan makanan ringan dari semasa ke semasa tanpa merosakkan diet mereka. Bagi yang lain, makanan menipu akan mendatangkan lebih banyak mudarat daripada kebaikan.


13. Anda berdiet terlalu lama.
Saya tidak fikir ia adalah satu idea yang baik untuk berada di dalam defisit kalori terlalu lama pada satu masa. pembina badan dan model kecergasan tidak pernah melakukan ini. Mereka melakukan kitaran “bulking” and “cutting.”
Jika anda makan di defisit kalori atau berdiet untuk beberapa tahun. maka akhirnya kadar metabolik anda boleh melambatkan/jatuh.
Jika anda telah berdiet untuk masa yang lama, ambil masa tempoh dua bulan di mana anda perlu untuk mengekalkan berat badan dan mendapat sedikit otot.
Selepas dua bulan, anda boleh memulakan Diet semula.

2 ulasan:

Nura Yuzani berkata...

nice !!

Nura Yuzani berkata...

mohon share tuan empunya belog...;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tempoh Diet

LilySlim Diet days tickers