Saya juga seperti anda mengalami masalah kegemukan, dan sentiasa berusaha untuk kurus..bertahun2 saya cuba kurangkan berat badan, tapi tak berjaya. impian saya untuk kurus telah menjadi kenyataan bila terjumpa "Diet Atkins". cubaan pertama saya selama
Seminggu turun 5 kg,

menguatkan lagi semangat saya untuk teruskan diet ini. 2 bulan pertama saya berjaya membuang 22kg, & lagi 8kg utk 2 bulan berikutnya.hasilnya 30kg selama 4 bulan.

Saya kongsi caranya disini -- Diet Atkins -- ,& buktinya --Sebelum & Selepas--
oleh kerana saya tidak berkesempatan untuk menjawab soalan,
saya telah menubuhkan -- Kelab Diet Atkins -- untuk kita semua berkongsi ilmu disana, anda boleh request sebagai ahli. Segalanya percuma.

"Manusia yang gagal akan cuba sedaya upaya mencari seribu alasan untuk berubah, namun manusia yang berjaya akan mencari seribu cara untuk melakukan perubahan. Seribu cara itu mungkin sudah ada di depan mata anda, namun tanpa komitmen dan keazaman dalam diri anda sendiri, perubahan itu pasti tidak akan berlaku"


Khamis, 22 Oktober 2015

ASAM PEDAS LaDa HITAM KAMBING BROKOLI..

Asam pedas mak jemah

Kat umah ni ada kambing dan daging... Pilihan malam ni adalah kambing...
encik suami nak makan asam pedas lagi... 

(Masakan untuk 2 orang makan)

Daun kesum xda...
bendi pun xda... 

Maka jadi lah.... ASAM PEDAS LaDa HITAM KAMBING BROKOLI.... 

Taste dia sgt sedapppp....korang xpecaya cuba lah... 

Resepi nanti akan mak jemah tulis... 

Mak jemah bagi bahan2 dulu:-🍖

🌿Kunyit idup (2 ruas jari kelingking)                             9g =1.44g carb
🌿Lada kering  20g = 4.2g carb
🌿Bawang putih sebiji sederhana : 5g = 1.5g carb
🌿Bawang kecik sebiji : 25g = 3.45g carb
🌿Lada hitam : 2g = 1.17g 50g  = 3.05g

(☝️☝️Bahan2 diatas di kisar halus ☝️)

🌿2 keping asam keping
🌿brokoli : 50g = 3.05g

🍄Total carb bahan = 11.46 g
🍄1/2  carb bahan  = 5.73g

Mak jemah guna 1/2 dari bahan2 tu untuk 2 org makan...

🍄Total carb hidangan diatas :      5.3+3.05= 8.78g nett carb untuk 2 org makan.

Cara memasak :

Panaskan minyak...

Taburkan sedikit halba...
Kalau ada daun kesum masukan daun kesum dahulu dalam minyak panas tu,

Masukan bahan di kisar dan tumis sampai naik minyak...

Pastu masukan daging /ayam/ikan

Letak air jgn banyak ...dan letak 2 keping asam keping

Bila daging dah lembut...masukan brokoli /bendi/terung

Jgn lupa letak garam dan apa2 perasa yg bole di letak

Siap sedia untuk di hidangkan

*kalau masak letak bendi kena kira carb bendi tu ye...jgn ikut carb brokoli diatas

Selamat mencuba

#fasa1234
#menukda
Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tempoh Diet

LilySlim Diet days tickers
//untuk off kan copy paste