Saya juga seperti anda mengalami masalah kegemukan, dan sentiasa berusaha untuk kurus..bertahun2 saya cuba kurangkan berat badan, tapi tak berjaya. impian saya untuk kurus telah menjadi kenyataan bila terjumpa "Diet Atkins". cubaan pertama saya selama
Seminggu turun 5 kg,

menguatkan lagi semangat saya untuk teruskan diet ini. 2 bulan pertama saya berjaya membuang 22kg, & lagi 8kg utk 2 bulan berikutnya.hasilnya 30kg selama 4 bulan.

Saya kongsi caranya disini -- Diet Atkins -- ,& buktinya --Sebelum & Selepas--
oleh kerana saya tidak berkesempatan untuk menjawab soalan,
saya telah menubuhkan -- Kelab Diet Atkins -- untuk kita semua berkongsi ilmu disana, anda boleh request sebagai ahli. Segalanya percuma.

"Manusia yang gagal akan cuba sedaya upaya mencari seribu alasan untuk berubah, namun manusia yang berjaya akan mencari seribu cara untuk melakukan perubahan. Seribu cara itu mungkin sudah ada di depan mata anda, namun tanpa komitmen dan keazaman dalam diri anda sendiri, perubahan itu pasti tidak akan berlaku"


Jumaat, 22 Ogos 2014

Google jangan tak google

Sebelum start diet, macam2 aku google, bukan setakat tahu makanan yg dibenarkan @ tidak. Banyak lagi bahan bacaan yang boleh membantu.


Contoh yang aku google.


Metabolisma:

1. Macam mana nak kekalkan metabolisma.


2. Macam mana nak tingkatkan metabolisma.


Dah dpt jawapan berkaitan metabolisma, (ada kena mengena dgn muscle & pemakanan cukup atau tak)


Aku google plak.

1. Macam mana nak kekalkan muscle.

2. Bagaimana muscle mempengaruhi berat badan.

3. Macam mana nak atasi kelaparan.


Aku google plak part muscle:

1. Weight training mcm mana yang boleh kekalkan muscle.

2. Weight training macam mana perlu dielak supaya berat badan tak statik ketika process menurukan berat badan.

3. Cardio macam mana yang berkesan turunkan lemak.

4. Cardio macam mana yang boleh turunkan lemak & maintainkan muscle.


Tak cukup dgn google, aku kaji plak kelemahan diri sendiri.


Contoh:

1. Bila aku senam teruk2, aku xdpt kawal makan, so aku kurangkan senam, yg penting aku lost weight dulu. Sbb pemakanan paling penting utk lost weight. 


Nah sikit, contoh apa yang kita boleh dapat bila google: 


Ketika anda berdiet dan berada dalam keadaan lapar, tubuh akan memperlahankan metabolisme kerana tubuh tidak faham tentang konsep diet. Disebabkan tidak tahu berapa lama ia akan berada dalam keadaan lapar, secara automatik tubuh akan cuba bertahan dengan lemak yang ada.


Tubuh akan memperlahankan kadar meta bolisme untuk menjimatkan sebanyak mungkin lemak yang ada di dalam tubuh anda sehingga tempoh ‘berlapar’ anda tadi tamat. Ini kerana, lemak tersebut adalah sumber tenaga simpanan tubuh.


1.Maka berat turun hanya kerana kita tidak makan. bukan turun kerana lemak. Eat right, not eat less.


2.Metabolisma dicari, bukan utk dibuang.


*semoga berguna apa yang aku share hari ni, kena rajin, jgn malas! Orang da bagi makanan, takkan nak minta suap plak. Internet bukan untuk facebook & whatapp semata-mata.

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tempoh Diet

LilySlim Diet days tickers
//untuk off kan copy paste