Mereka sudah berjaya

Siapa saya??

Saya juga seperti anda mengalami masalah kegemukan, dan sentiasa berusaha untuk kurus..bertahun2 saya cuba kurus, tapi tak berjaya. impian saya untuk kurus telah menjadi kenyataan dengan "Diet Atkins". cubaan pertama saya selama
Seminggu turun 5 kg,

menguatkan lagi semangat saya untuk teruskan diet ini. 2 bulan pertama saya berjaya membuang 22kg, & lagi 8kg utk 2 bulan berikutnya.hasilnya 30kg selama 4 bulan.

inilah caranya -- Diet Atkins -- ,& buktinya --Sebelum & Selepas--
oleh kerana saya tidak berkesempatan untuk menjawab soalan,
saya telah menubuhkan -- Kelab Diet Atkins -- untuk kita semua berkongsi ilmu disana, anda boleh request sebagai ahli. Segalanya percuma.

"Manusia yang gagal akan cuba sedaya upaya mencari seribu alasan untuk berubah, namun manusia yang berjaya akan mencari seribu cara untuk melakukan perubahan. Seribu cara itu mungkin sudah ada di depan mata anda, namun tanpa komitmen dan keazaman dalam diri anda sendiri, perubahan itu pasti tidak akan berlaku"


Sabtu, 26 Januari 2013

Reinduction & induction wajib 2 minggu??

Ramai org yg selalu sebut reinduction & tanya pasal kalau kantoi kena reinduction balik atau tidak...ni jawapannya...

Induction xsemestinya 2 minggu..2 minggu tu di cadangankan je.if terkantoi xsemestinya kena start balik induction semula selama 2 minggu.boleh je teruskan sampai berbulan, Segalanya bergantung pada kg yg anda inginkan utk masuk ke fasa2 lain.contoh klu berat 60kg lg nak buang,xkan nak buat induction 2 minggu je

Jumaat, 25 Januari 2013

Menu utama ketika berdiet suatu ketika dulu


Menu diet aku satu ketika dulu...pusing2 lebih kurang macam ni je
1. pagi telur 2 atau 3 biji, tengahari ikan kembung 6 ekor + sayur hijau, petang telur 2 atau 3 biji
2. pagi telur 2 atau 3 biji, ayam goreng 4 ketul + sayur hijau, petang telur 3 biji
3. pagi ikan goreng + telur dadar 3 atau 2 biji, tghari ikan goreng + sayur, petang telur dadar 3 atau 2 biji
Air 4 liter keatas.
*segala semua jenis kuah,sup2, sambal, tomyam memang tak amik langsung.
*makanan yg kena kuah pun aku basuh dulu.
*kekadang je letak mayonis.
Sebulan dpt la 12kg turun...tanpa senam yg teruk2.

sbb tu aku tak tau pun carb benda2 lain.klu org tanya..ni je jawapan leh aku bagi..so sorry..

BANGUN TIDUR TERUS HENTAM 2 GELAS AIR SEBELUM GOSOK GIGI.
MINUM AIR 2 GELAS WAJIB SEBELUM MAKAN
PAGI, TENGAHARI, PETANG...TAK SKIP MAKAN.


*MALAM NAIK BASIKAL PUSING TAMAN SEROUND(taman kecik je)., ANGKAT DUMBELL 10 ATAU 20 KALI* ITU JE AKU MAMPU BUAT MASA TU, MAKLUM LA BADAN MASIH GEMUK.*

Khamis, 24 Januari 2013

Air kosong penawar penyakit

Kajian para saintis mendapati amalan minum air sebaik bangun dari tidur setiap pagi mempunyai banyak manfaat.

Japanese Medical Society misalnya berjaya membuktikan dalam kes-kes tertentu, amalan ini mampu memulihkan penyakit termasuk yang serius.

Diantara penyakit yang termasuk dalam penyelidikan persatuan perubatan di negara matahari terbit itu ialah sakit kepala, sakit-sakit badan, sistem jantung, artritis, degupan jantung yang pantas, epilepsi, lemak berlebihan, bronkitis, tibi, meningitis, buah pinggang dan jangkitan pada air kencing.

Bagaimanapun amalan minum air kosong sebaik jaga dari tidur ini perlu mengikut beberapa peraturan untuk memastikan keberkesanannya.

Minum empat gelas air (160 ml) sebaik jaga dari tidur setiap pagi dan sebelum memberus gigi.
Berus gigi dan bersihkan mulut tetapi jangan makan atau minum apa-apa untuk 45 minit.
Selepas 45 minit anda boleh makan dan minum seperti biasa.
Selepas 15 minit mengambil sarapan, makan tengahari dan makan malam jangan makan atau minum untuk tempoh dua jam.
Bagi pesakit yang lanjut usia dan tidak larat minum empat gelas air sekali gus diperingkat permulaan, mereka boleh memulakan kaedah rawatan ini dengan meminum air secara berperingkat sehingga mampu mencapai empat gelas sehari.
Kaedah rawatan dipercayai mampu merawat pelbagai penyakit dalam tempoh tertentu:

Tekanan darah tinggi - 30 hari
Gastrik - 10 hari
Diabetes - 30 hari
Sembelit - 10 hari
Kanser - 180 hari
Tibi - 90 hari.
Pesakit artritis hanya perlu mengikuti rawatan tersebut untuk tiga hari. Rawatan ini tidak mempunyai sebarang kesan sampingan kecuali diperingkat awal pesakit mungkin kerap buang air kecil.

Khasiat air liur basi....

Air liur basi berkhasiat cerna sistem tubuh manusia Air liur basi yang diminum bersama air biasa ketika bangun awal pagi adalah penawar semula jadi paling mujarab dalam membentuk kesihatan seseorang insan.

Air liur basi yang dipandang jijik menyimpan khasiat khusus bagi mencerna sistem dalam tubuh manusia.. Keberkesanan air liur basi bagaimanapun hanya untuk keperluan tubuh badan individu itu sendiri dan bukan untuk dikongsi dengan orang lain. Cara amalannya pula hanya berkesan jika seseorang itu bangun dari tidur dengan terus meminum air putih biasa tanpa perlu mencuci muka, berkumur-kumur atau membersihkan badan.

Sistem rawatan tersebut telah menjadi amalan Rasulullah S.A..W dalam kehidupan harian baginda dan telah dikesan kemujarabannya oleh pakar sains perubatan moden Nabi Muhammad semasa hayatnya akan meneguk air putih biasa terlebih dahulu sebelum baginda bersugi dan berwuduk menunaikan solat subuh setiap pagi.

Malah fungsi sumber semula jadi pada diri seseorang termasuk air liur basi turut disebut dalam al-Quran serta hadis-hadis Nabi. Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu, wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku. Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku.

Senaman memalam buta..sikit je..

DULU TENGOK ORG BUAT SENAMAN MACAM NI KAT YOUTUBE JE..NAK BUAT TAK MAMPU..... TAK SANGKA SEKARANG DAH BOLEH BUAT MACAM NI...10 KALI 3 SET JE TD.
NEVER GIVE UP!


Rabu, 16 Januari 2013

Pull up bar.. Alat senaman dirumah

Sepatutnya kena screw kat pintu..tp tanya otai2 yg berpengalaman guna,dia org kata xyah screww..so try td...memang xyah screww pun jatuh...

Isnin, 14 Januari 2013

Tiada alasan kan..

Senaman di office... Dlm 5 minit je,Tp klu buat 5x mesti dah jadi 25minit...faham?



Selasa, 8 Januari 2013

Suka Ayat ni

"Manusia yang gagal akan cuba sedaya upaya mencari seribu alasan untuk berubah, namun manusia yang berjaya akan mencari seribu cara untuk melakukan perubahan. Seribu cara itu mungkin sudah ada di depan mata anda, namun tanpa komitmen dan keazaman dalam diri anda sendiri, perubahan itu pasti tidak akan berlaku juga"

That true...





MELAWATI RUN 10KM

JOM ALL...KITA LARI....

http://www.themarathonshop.com.my/events/melawati-10k-run-2013/


Sabtu, 5 Januari 2013

Tak pernah buat, tp nak buat

First time buat2 mcm ni...sebelum ni xyakin.skrg makin suka mencabar diri.cuba cabar diri anda dgn sesuatu yg anda ingin buat...dan pastikan satu hari nanti anda boleh buat. Langkah pertama utk dpt keyakinan = kurus kan bdn...





10km lari malam di tasik titiwangsa

Kali ni lari laju sket sbb ikut member. 2 km pertama rasa nak give up.tp kuatkan semangat.dlm hati ckp never give up!
Akhirnya dpt gak 10km.puassss

Khamis, 3 Januari 2013

Puma heart rate

Heart rate monitor puma warranty 2 year rm250. Xjual..tolong beli utk kawan2 je tadi..saja info.kat sg wang ada,nama kedai times. Kat the mines nama kedai solar time.

Fungsinya...utk kira kalori,fat,heart rate zone & lain2.semasa bersenam...





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tempoh Diet

LilySlim Diet days tickers