Saya juga seperti anda mengalami masalah kegemukan, dan sentiasa berusaha untuk kurus..bertahun2 saya cuba kurangkan berat badan, tapi tak berjaya. impian saya untuk kurus telah menjadi kenyataan bila terjumpa "Diet Atkins". cubaan pertama saya selama
Seminggu turun 5 kg,

menguatkan lagi semangat saya untuk teruskan diet ini. 2 bulan pertama saya berjaya membuang 22kg, & lagi 8kg utk 2 bulan berikutnya.hasilnya 30kg selama 4 bulan.

Saya kongsi caranya disini -- Diet Atkins -- ,& buktinya --Sebelum & Selepas--
oleh kerana saya tidak berkesempatan untuk menjawab soalan,
saya telah menubuhkan -- Kelab Diet Atkins -- untuk kita semua berkongsi ilmu disana, anda boleh request sebagai ahli. Segalanya percuma.

"Manusia yang gagal akan cuba sedaya upaya mencari seribu alasan untuk berubah, namun manusia yang berjaya akan mencari seribu cara untuk melakukan perubahan. Seribu cara itu mungkin sudah ada di depan mata anda, namun tanpa komitmen dan keazaman dalam diri anda sendiri, perubahan itu pasti tidak akan berlaku"


Jumaat, 13 Disember 2013

Sekadar pendapat tentang menu

Jom berfikir jap...

Induction bawah 20g je.

dlm sayur pun dah ada carb sikit,  ++ kuah2 lauk yg melekat kat lauk kita beli, ++ bwg, lada, rempah yg guna utk masak. 


Tak termasuk lagi yg suka mkn hotdog, burger, cuka, hantu mak limah, marjun, ubat kuat, ubat gegat, nasi sedudu, kicap sesusu, sos sesudu, susu secubit, oat sesuku, asam keping, asam jawa, buah setokok.sup, tomyam (majoriti makan dikedai, tak tahu bahan apa yg diletak, ada kedai sup siap letak susu(sup meletup).


Agak2 berbaloi ke 2 benda di bawah ni nak di ++ dlm menu harian kita?


Lemon carb 12g

Limau nipis (1bj) carb 7g


Klu nak Play safe...tak payah ambil..limau2 or lemon2.


Kesimpulannya..ikut suke kamu la...ada yg pandai kira, sukat, timbang. Lagi elok timbang kat makmal kimia, baru tepat kiraan carb.


*Bila berat tak turun, "saya makan dah CLEAN kenapa tak turun* 


yakin ke anda tak lebih 20carb?

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tempoh Diet

LilySlim Diet days tickers
//untuk off kan copy paste