Saya juga seperti anda mengalami masalah kegemukan, dan sentiasa berusaha untuk kurus..bertahun2 saya cuba kurangkan berat badan, tapi tak berjaya. impian saya untuk kurus telah menjadi kenyataan bila terjumpa "Diet Atkins". cubaan pertama saya selama
Seminggu turun 5 kg,

menguatkan lagi semangat saya untuk teruskan diet ini. 2 bulan pertama saya berjaya membuang 22kg, & lagi 8kg utk 2 bulan berikutnya.hasilnya 30kg selama 4 bulan.

Saya kongsi caranya disini -- Diet Atkins -- ,& buktinya --Sebelum & Selepas--
oleh kerana saya tidak berkesempatan untuk menjawab soalan,
saya telah menubuhkan -- Kelab Diet Atkins -- untuk kita semua berkongsi ilmu disana, anda boleh request sebagai ahli. Segalanya percuma.

"Manusia yang gagal akan cuba sedaya upaya mencari seribu alasan untuk berubah, namun manusia yang berjaya akan mencari seribu cara untuk melakukan perubahan. Seribu cara itu mungkin sudah ada di depan mata anda, namun tanpa komitmen dan keazaman dalam diri anda sendiri, perubahan itu pasti tidak akan berlaku"


Jumaat, 11 Oktober 2013

Ramai yang salah faham carb loading

Ok baca ni...pencerahannya...

“Carbohydrate Loading” Simpanan tenaga segera bahan wujud dalam bentuk glikogen yang terletak di hati dan otot. Manipulasi pemakanan secara “Carbohydrate Loading” boleh menambah simpanan glikogen ini. Tekinik ini digunakan oleh pelumba jarak jauh. 141
Mula-mula glikogen dikurangkan dari otot-otot, kemudiannya digantikan semula dengan
diet yang mengandungi banyak karbohidrat sehingga kandungan glikogen otot
mencapai paras sekali ganda dari biasa. “carbohydrate loading” meliputi :
1. Seminggu sebelum acara kurangkan simpanan glikogen dengan senaman yang
berat.
2. Diet yang mengandungi sedikit karbohidrat selama 3 hari. Kira-kira 100 gram
karbohidrat masih diperlukan untuk mencegah ketosit.
3. Selama 3 hari sebelum acara dipertandingkan, makan dengan diet yang kaya
dengan karbohydrat sekurang-kurangnya 250 – 500 gram sehari.
Sejak akhir-akhir ini, kaedah ini telah diubahsuai kerana kelesuan yang terjadi pada
ramai pelumba apabila pengurangan karbohidrat dijalankan. Sekarang ini,
kemungkinannya ialah menambah pengambilan karbohidrat sebelum pertandingan
tanpa mengurangkannya terlebih dahulu.
Kesan jangka panjang “carbohydrate loading” dengan pengurannya terlebih dahulu
masih tidak diketahui. Setakat ini, “carbohydrate loading” janganlah di gunakan
sewenang-wenangnya dan jangan sesekali dilakukan ke atas meja remaja yang sedang
membesar.

“carbohydrate loading” tidak berfaedah kepada acara sukan yang kurang dari 2 jam dan
jangan mengguanakannya lebih dari 2 atau 3 kali setahun. Tanda-tanda sakit dada dan
perubahan pada rentak jantung telah dilaporkan berlaku pada peringkat pengurangan
karbohidrat dalam “carbohydrate loading”


Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tempoh Diet

LilySlim Diet days tickers
//untuk off kan copy paste