Saya juga seperti anda mengalami masalah kegemukan, dan sentiasa berusaha untuk kurus..bertahun2 saya cuba kurangkan berat badan, tapi tak berjaya. impian saya untuk kurus telah menjadi kenyataan bila terjumpa "Diet Atkins". cubaan pertama saya selama
Seminggu turun 5 kg
menguatkan lagi semangat saya untuk teruskan diet ini. 2 bulan pertama saya berjaya membuang 22kg, & lagi 8kg utk 2 bulan berikutnya.hasilnya 30kg selama 4 bulan.

Saya kongsi caranya disini -- Diet Atkins -- ,& buktinya --Sebelum & Selepas-- oleh kerana saya tidak berkesempatan untuk menjawab soalan,
saya telah menubuhkan -- Kelab Diet Atkins (KDA) Malaysia-- untuk kita semua berkongsi ilmu disana, anda boleh request sebagai ahli. Segalanya percuma.

Pengikut

Jumaat, 20 September 2013

Cara berjogging yang betul

Biarkan lengan menghayun secara semula jadi dan pastikan juga siku membengkok 90 darjah.
Pastikan kepala dan badan tegak manakala pinggul pula ke depan sedikit.
Rehatkan rahang dan bahu ketika berlari dan cuba bernafas melalui hidung dan menghembusnya melalui mulut.
Pastikan kaki diletak atau dihentak perlahan supaya lutut dapat dibengkokkan sebaik kaki mencecah tanah.
Pastikan berlari atas permukaan selesa, yang membolehkan anda berbicara dengan rakan pada masa yang sama

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam.. nak tanya.. Saya baru mula berjogging dlm seminggu dan jogging tiap2 hari selama 30 minit.. Sebelum jogging saya buat regangan dahulu dan selepas jogging pun saya buat regangan rehat jg.. Tp peha dan betis rasa sakit2 sgt2, nak jalan pun payah.. Adakah saya boleh jea jogging hari2 atau jogging selang hari..? Terima kasih yea..

berat sy 80kg dan tinggi 163m.. Thanks..

Tanpa Nama berkata...

hello, pada pendapat saya, not necessary utk jogging hari2 for beginners. adalah digalakkan utk pegi selang sehari. rasa sakit pada peha dan betis tu sbb muscle yg lama x kerja mgkn regang or mgkn terkoyak. so give it sometimes to heal. so jog every alternate day. kalau rasa nak turun hari2, mgkn boleh selang dengan jalan. make sure to take protein to heal the muscle. make sure jgn terus sprint..walk slow smpi badan mula rasa ringan before u start running..this is to avoid u from giving up. yoga is also a good idea untuk regangkan semua otot...jgn pandang terus org yg boleh terus lipat badan, but start with stretching.