Saya juga seperti anda mengalami masalah kegemukan, dan sentiasa berusaha untuk kurus..bertahun2 saya cuba kurangkan berat badan, tapi tak berjaya. impian saya untuk kurus telah menjadi kenyataan bila terjumpa "Diet Atkins". cubaan pertama saya selama
Seminggu turun 5 kg,

menguatkan lagi semangat saya untuk teruskan diet ini. 2 bulan pertama saya berjaya membuang 22kg, & lagi 8kg utk 2 bulan berikutnya.hasilnya 30kg selama 4 bulan.

Saya kongsi caranya disini -- Diet Atkins -- ,& buktinya --Sebelum & Selepas--
oleh kerana saya tidak berkesempatan untuk menjawab soalan,
saya telah menubuhkan -- Kelab Diet Atkins -- untuk kita semua berkongsi ilmu disana, anda boleh request sebagai ahli. Segalanya percuma.

"Manusia yang gagal akan cuba sedaya upaya mencari seribu alasan untuk berubah, namun manusia yang berjaya akan mencari seribu cara untuk melakukan perubahan. Seribu cara itu mungkin sudah ada di depan mata anda, namun tanpa komitmen dan keazaman dalam diri anda sendiri, perubahan itu pasti tidak akan berlaku"


Selasa, 4 Disember 2012

Masalah Utama Diet Tak Menjadi


1) Kurang pengetahuan
- baca dulu dari A sampai Z...kemudian baru mulakan diet..jgn ikut2 org je.
http://bicikut.blogspot.my/2011/04/13-april-2011.html

2) Mudah putus asa
- teruskan usaha..walaupun period skali pun..diet kena teruskan juga..jgn bila berat tak turun..terus kantoikan diri..
- bila dah start kantoi..80% utk start balik "susah"
- 90% yg berjaya turun 10kg hingga 20kg sebulan..dia org tak pernah kantoi.


3) Kurang sayur-sayuran hijau
- sayur pun penting...tapi hati2 dengan carb2 dalam sayur...google carb sayur..pasti kan anda dapat bezakan antara kekacang & sayur


4) Kurang makanan berlemak(perlu ada)
- utk proses ketosis..makan berlemak diperlukan..tak payah avoid makanan2 bergoreng.


5) Makan terlalu banyak
-memang diet low carb tak perlu kira kalori..tapi kalau dah kenyang sgt...stop la makan

6) Takut makan
- jangan berlapar
- lagi takut kita makan...lagi lambat berat kita turun...lagi stress diet...enjoy ok..jgn takut.

7) Kurang minum air
- minum 1 liter air setiap 25kg berat anda
- kurang minum air adalah bahaya..

8) Terlalu banyak makan makanan diproses
- tak bagus utk kesihatan
- kebanyakkannya high sodium..

9) No Exercise
- ye tanpa exerscise berat masih boleh turun...tapi takkan la asyik tido tido tido..
senam jalan2 kaki pun dah ok kalau nak turun cepat
- utk jaga musle..angkat berat sikit2 pun ok, sekadar untuk maintainkan musle.

10) Skip sarapan
- jgn skip sarapan...sarapan adalah penting dalam mana2 diet pun...sbb waktu ni perut kita kosong...perlukan sesuatu utk memberi kita tenaga(utk bakar lemak)...kalau kita tak bagi perut kita makan...nanti perut malas nak bakar lemak..

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tempoh Diet

LilySlim Diet days tickers
//untuk off kan copy paste