Saya juga seperti anda mengalami masalah kegemukan, dan sentiasa berusaha untuk kurus..bertahun2 saya cuba kurangkan berat badan, tapi tak berjaya. impian saya untuk kurus telah menjadi kenyataan bila terjumpa "Diet Atkins". cubaan pertama saya selama
Seminggu turun 5 kg,

menguatkan lagi semangat saya untuk teruskan diet ini. 2 bulan pertama saya berjaya membuang 22kg, & lagi 8kg utk 2 bulan berikutnya.hasilnya 30kg selama 4 bulan.

Saya kongsi caranya disini -- Diet Atkins -- ,& buktinya --Sebelum & Selepas--
oleh kerana saya tidak berkesempatan untuk menjawab soalan,
saya telah menubuhkan -- Kelab Diet Atkins -- untuk kita semua berkongsi ilmu disana, anda boleh request sebagai ahli. Segalanya percuma.

"Manusia yang gagal akan cuba sedaya upaya mencari seribu alasan untuk berubah, namun manusia yang berjaya akan mencari seribu cara untuk melakukan perubahan. Seribu cara itu mungkin sudah ada di depan mata anda, namun tanpa komitmen dan keazaman dalam diri anda sendiri, perubahan itu pasti tidak akan berlaku"


Khamis, 5 April 2012

kalau berat makin lama makin lambat turun or tak turun..

sapa2 yg buat atkins berat tak turun tu...sile buat sedikit weight training...contoh saya buat angkat dumbell 10kg,dua biji =20kg, angkat 10x keatas 10x kedada(macam pic dibawah), push up 10x..itu je HARI2...utk jaga musle...if atkins xbuat benda ni..nanti otot ilang..metabolisma down..so boleh slowkan penurunan..or tak turun langsung....



*Dr Robert Atkins menumpukan satu bab dalam "Revolusi Diet Baru Dr Atkins" untuk bersenam. Beliau menulis latihan itu adalah "tidak boleh dirunding" sebahagian daripada dietnya kerana "melakukan satu tanpa yang lain adalah seperti menunggang basikal dengan tayar rata." Atkins menekankan kepentingan membina otot dengan mengesyorkan diet yang melakukan 8 hingga 12 ulangan 8 hingga 12 latihan berat-angkat dan / atau rintangan seperti push-up dua atau tiga hari nonconsecutive mingguan.*

 Mengekalkan atau menambah jumlah otot anda mempunyai adalah penting untuk diet apa-apa kerana tisu otot "yang terbaik tisu pembakaran kalori anda," mengikut buku teks "Satu Jemputan untuk Kesihatan." Orang yang cuba untuk menurunkan berat badan hanya dengan makan kurang kerap gagal kerana mereka kehilangan otot dan lemak. Kehilangan otot boleh memperlahankan metabolisme anda semasa dan selepas diet anda. Ini sering menyebabkan diet untuk mendapatkan kembali berat badan mereka kalah. Sebaliknya, orang yang kehilangan berat badan melalui diet dan senaman kehilangan lemak dan membina otot pembakaran kalori.
Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tempoh Diet

LilySlim Diet days tickers
//untuk off kan copy paste