Siapa saya??

Saya juga seperti anda mengalami masalah kegemukan, dan sentiasa berusaha untuk kurus..bertahun2 saya cuba kurangkan berat badan, tapi tak berjaya. impian saya untuk kurus telah menjadi kenyataan bila terjumpa "Diet Atkins". cubaan pertama saya selama
Seminggu turun 5 kg,

menguatkan lagi semangat saya untuk teruskan diet ini. 2 bulan pertama saya berjaya membuang 22kg, & lagi 8kg utk 2 bulan berikutnya.hasilnya 30kg selama 4 bulan.

Saya kongsi caranya disini -- Diet Atkins -- ,& buktinya --Sebelum & Selepas--
oleh kerana saya tidak berkesempatan untuk menjawab soalan,
saya telah menubuhkan -- Kelab Diet Atkins -- untuk kita semua berkongsi ilmu disana, anda boleh request sebagai ahli. Segalanya percuma.

"Manusia yang gagal akan cuba sedaya upaya mencari seribu alasan untuk berubah, namun manusia yang berjaya akan mencari seribu cara untuk melakukan perubahan. Seribu cara itu mungkin sudah ada di depan mata anda, namun tanpa komitmen dan keazaman dalam diri anda sendiri, perubahan itu pasti tidak akan berlaku"


Selasa, 18 Oktober 2011

Menu makan 18.10.2011



7 pagi = telur goreng 2 bijik
11 pagi = ikan goreng + telur rebus
2 petang = kacang goreng 100g
malam = malas makan,sebab da langgar pantang kul 2 petang tu,hehehe

sekian...menu 2 petang tu xpayah ikut, maybe ada carb dia tinggi..
berat balik keje = 67kg

gambar dibawah, salah satu menu bici minggu lepas..


just share pasal kacang punye nutrition

Peanuts

Nutrition Facts
Serving Size 100 g

Amount Per Serving
Calories from Fat 443
Calories 567

% Daily Values*
Total Fat 49.24g 76%

Saturated Fat 6.834g 34%

Polyunsaturated Fat 15.559g

Monounsaturated Fat 24.429g
Cholesterol 0mg 0%
Sodium 18mg 1%
Potassium 705mg
Total Carbohydrate 16.13g 5%

Dietary Fiber 8.5g 34%

Sugars 3.97g
Protein 25.8g

Vitamin A 0% Vitamin C 0%
Calcium 9% Iron 25%

7 ulasan:

Aida78 berkata...

bici sis pon jaga makan juga mcm atkins juga tapi x senaman la.tapi bila timbang x turun pon ke kita kena buat senaman sekali baru turun.binci buat atkins ni untuk 2 minggu or 6 bulan

si tuan putri kiUt berkata...

nak kena wat senaman kot.... ishkk sama laaa berat tak turun.... maka hari ini saya mkn ns goreng+telur rebus sambal....aduhhhhaii

Bicikut berkata...

aida78 - kalau betul cara, rasanya walau x senam pun turun, sebulan pertama sy buat tanpa senaman,maybe ada yg tersalah menu. cuba baca balik pasal atkins disini http://bicikut.blogspot.com/2011/06/atkins-diet-cara-paling-berkesan-untuk.html atau boleh cari2 pasal atkins kat web2 lain. try ok. atkins ni ada 4 fasa, utk 20gm carb ke bawah selama dua minggu..tapi sy selalu redah lebih dari tu

tuan puteri - nasi goreng!! hahaha..windu gile nasi goreng

Aida78 berkata...

betul la nanti aida tgok maka bila dah geram x turun jadilah mcm tuan putri makan nasi waaaaa...

Bicikut berkata...

dapnye nasi,hehe

Mummy berkata...

tahniah bici...bagus lar awak boleh tahan dgn diet nih...heheh...sy pernah cuba dan sy akui sy memang tak mampu...sy tabik spring kt saper yg berjaya mengharungi diet nih hingga dpt berat badan ideal...

Bicikut berkata...

terima kasih, usaha2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tempoh Diet

LilySlim Diet days tickers