Siapa saya??

Saya juga seperti anda mengalami masalah kegemukan, dan sentiasa berusaha untuk kurus..bertahun2 saya cuba kurangkan berat badan, tapi tak berjaya. impian saya untuk kurus telah menjadi kenyataan bila terjumpa "Diet Atkins". cubaan pertama saya selama
Seminggu turun 5 kg,

menguatkan lagi semangat saya untuk teruskan diet ini. 2 bulan pertama saya berjaya membuang 22kg, & lagi 8kg utk 2 bulan berikutnya.hasilnya 30kg selama 4 bulan.

Saya kongsi caranya disini -- Diet Atkins -- ,& buktinya --Sebelum & Selepas--
oleh kerana saya tidak berkesempatan untuk menjawab soalan,
saya telah menubuhkan -- Kelab Diet Atkins -- untuk kita semua berkongsi ilmu disana, anda boleh request sebagai ahli. Segalanya percuma.

"Manusia yang gagal akan cuba sedaya upaya mencari seribu alasan untuk berubah, namun manusia yang berjaya akan mencari seribu cara untuk melakukan perubahan. Seribu cara itu mungkin sudah ada di depan mata anda, namun tanpa komitmen dan keazaman dalam diri anda sendiri, perubahan itu pasti tidak akan berlaku"


Khamis, 21 Julai 2011

Tidak Semua Aktiviti Fizikal Memberi Kesan Yang Sama


Latihan Kardiovaskular (kardio) merupakan aktiviti senaman dan fizikal yang dapat meningkatkan degupan jantung. Selain itu, dengan melakukan aktiviti ini ia juga dapat membantu anda membakar lebihan lemak di dalam bandan. Jadi aktiviti sebegini bukan sahaja baik untuk kesihatan anda tetapi ia juga dapat membantu anda mengurangkan berat badan dengan lebih berkesan.
Pada jadual di muka surat sebelah, kami memaparkan beberapan aktiviti kardio yang boleh anda lakukan serta jumlah kalori yang dapat dibakar dalam masa satu jam apabila anda melakukanya. Ia juga bergantung kepada berat badan anda.
Aktiviti Mana Yang Membakar Lebih Kalori?
Aktiviti
Berat Individu dan Jumalah kalori yang Dibakar (kcal) dalam Tempoh Sejam
73 kilograms
91 kilograms
109 kilograms
Aerobics
(berimpak tinggi)
511
637
763
Aerobics
(berimpak rendah)
365
455
545
Aerobics
(di dalam air)
292
364
436
Jungle Tracking
511
637
763
Bola Keranjang (Basketball)
584
728
872
Berbasikal (< 16 km/j, bersiar-siar)
292
364
436
Bowling
219
273
327
Berkayak
256
319
382
Kelas Tarian
219
273
327
Rugby
584
728
872
Golf (sambil membawa club)
329
410
491
Jogging (8 km/j)
584
728
872
Badminton / Tenis
511
637
763
Lompat Tali / Skipping
730
910
1090
Berlari (13 km/j)
986
1229
1472
Softball / Baseball
365
455
545
Berenang
511
637
763
Tae kwon do
730
910
1090
Tai chi
292
364
436
Bola Tampar
292
364
436
Berjalan (3 km/j)
183
228
273
Berjalan (6 km/j)
277
346
414
Mengangkat Berat (Latihan)
219
273
327
Bola Sepak
511
637
763
Tinju (latihan menumbuk beg)
438
546
654
Hoki
584
728
872
Jadual: Kadar anggaran pembakaran kalori mengikut aktiviti fizikal dan berat badan
Pembakaran kalori ini banyak bergantung kepada beberapa faktor seperti berat badan anda, jantina, usia, kelajuan serta kepantasan, halangan, serta berapa aktif anda melibatkan diri ketika melakukan aktiviti tersebut.

1 ulasan:

N a d i a berkata...

OOoo.. *angguk-angguk kepala*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tempoh Diet

LilySlim Diet days tickers